A kezdő vállalkozások szinte már megalakulásuk pillanatában sikerre vagy bukásra vannak ítélve. Mondjuk ezt azért, mert a vállalkozás vezetője egy induló startup számára az az emberi tényező, ami a leginkább kihat a későbbi teljesítményre.


Kutatások alapján csupán minden 20. vezető végzi közel tökéletesen a munkáját. Legtöbbjük nincs tisztában azzal, milyen terheket vállat magára és ezeket hogyan tudná a legjobban menedzselni.

 

A vezető felelőssége – ellentétben a többiekével – egyáltalán nem egyezik meg a feladataival, kötelezettségeivel. Leegyszerűsítve azt mondhatjuk, hogy ő az, aki mindenért felel, különösen, ha egy induló vállalkozásról van szó. Azért a területért is, amit nem ő végez el személy szerint, hanem csak delegálja valamelyik munkatársára. Felelős a stratégiáért, a finanszírozásért, a marketingért, a folyamatokért, a munkaerő felvételért (és leépítéséért), a jogi előírásoknak való megfelelésért, az értékesítésért, a PR-ért, a szervezeti kultúráért és hosszan sorolhatnánk. Ő az, aki felelős a vállalkozás sikeréért, de a bukásáért is.

 

Sokan azt gondolják, hogy a vezető legfőbb feladata a stabil finanszírozási helyzet megteremtése, amivel csak részben tudunk egyetérteni. Ahhoz, hogy egy induló vállalkozást egyáltalán megérje finanszírozni, a következő feladatokat kell a lehető legtökéletesebben elvégeznie.

 

Stratégia és vízió megalkotása

A vezető jelöli ki az irányt, ő határozza meg, hogy melyik piacra lépjen be a vállalkozás, milyen versenytársakkal szemben és milyen termékek segítségével kell harcolnia, és azt is, hogy hogyan tudja a vállalkozás megkülönböztetni önmagát a piacon.


A vezető hozza meg az ezekhez kapcsolódó döntéseket, kialakítja a stratégia megvalósításához szükséges költségkereteket, együttműködési lehetőségek után kutat és embereket vesz maga mellé.


Szervezeti kultúra kialakítása

Minél élhetőbb kultúrát alakít ki a cégen belül, annál nagyobb teljesítményre számíthat a munkatársaitól. Ennek megteremtésére számtalan módszer áll a rendelkezésére, olyan jelentéktelen apróságoktól - vagy inkább csak annak látszó dolgoktól – kezdve, hogy milyen ruhában jár be dolgozni, egészen a közös programok megszervezéséig.


Csapatépítés

A vezető választja ki azokat a szakembereket, akikkel együtt kíván dolgozni, de ő az, akinek el kell küldenie a munkaerőt, ha nincs rá szükség. Ő vezeti a szervezetet és képesnek kell lennie minden egyes kollégájával együttműködni.


Neki kell lelkesítően kommunikálnia a vállalkozás stratégiáját, vízióját és megnyerni a többieket a vállalkozás gyarapításához.


Tőkekezelés

A vezető alakítja ki a vállalkozás pénzügyi kereteit. Ő finanszírozza azokat a projekteket, amik a cég stratégiáját támogatják és állítja le azokat, amik csak viszik a pénzt és nem támogatják azt megfelelően. Kellően óvatosan és szakértelemmel irányítja a legnagyobb kiadásokat és kezeli az egész vállalkozás tőkéjét. A vezetők általában nem tekintik magukat pénzügyi szakembereknek, döntéseik által azonban önkéntelenül azzá kell válniuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://vezfel.blog.hu/api/trackback/id/tr392470331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása