Már többen írtak a vezetői feladatokról felsorolás szinten, illetve egyes elemekről bővebben, én most egy szintén igen fontos tényezőt tárgyalnék részletesen: a kommunikáció szerepét a vezetésben.

Mondhatjuk, hogy a legtöbb vezetői feladathoz a jó kommunikáció a megfelelő eszköz, úgy mint: a tájékoztatáshoz, a szervezéshez és talán legfőképp a motiváláshoz. Egy vezető számtalan módon és csatornán keresztül kommunikál(hat) a beosztottjaival, például egy meetingen, egy személyes megbeszélés, e-mailen keresztül, vagy akár informális találkozók esetén is. Mindezeknél más-más stratégia a legcélravezetőbb, de mindben közös, hogy igen sok múlik a kommunikáció milyenségén.

A verbális mellett igen nagy szerepe van non-verbális kommunikációnak is egy vezető esetén. Ide tartozik az arckifejezéstől kezdve a testtartáson át egy megbeszélésen az asztalnál elfoglalt pozícióig szinte minden. A lényeg a kölcsönös bizalomról biztosítás, az érdeklődés kifejezése.

Egy vezető számára talán az alábbiak lehetnek a legfontosabb tanácsok a helyes kommunikáció felépítéséhez:

1.) Használj kérdéseket kijelentések helyett!

Egy jó kérdés gondolkodásra ösztönöz, sőt befolyásolásra is alkalmas lehet

2.) Légy egyértelmű és ne homályos!

A beosztottak munkateljesítménye nőhet, ha pontosan tudják a feladatukat, és ismerik a velük szemben támasztott elvárásokat. Használj konkrét számokat és neveket általános kijelentések helyett!

3.) Használj kijelentő mondatokat tagadások helyett!

Sokkal fontosabb azzal tisztában lenni, hogy mi az, amit tenni akarunk, mint azzal, hogy eddig miért nem sikerült, vagy mi az, amit nem csinálunk.

4.) Gondolkodj objektíven

Sokan összetévesztik a megérzéseiket a bizonyítékokkal, a véleményüket az igazsággal. Vezetőként a te feladatod az, hogy segítsd a beosztottaidnak szétválasztani a tényeket a véleményüktől.

5.) A jövőre koncentrálj és ne a múltra!

A múltnak vége, nem tudunk rajta változtatni. A jövőt még tudjuk alakítani. A feladatod vezetőként az, hogy segíts olyan döntéseket hozni, amik egy jobb jövőt formálni.

6.)Tudatosítsd a következményeket!

Vezesd rá a beosztottakat a tevékenységükből adódó előnyös illetve hátrányos következményekre.

7.) Tégy különbséget a hosszútávú és a rövidtávú következmények között!

A "ma" társadalmában élünk, mégis fontos látni, hogy a bölcs döntések hosszan előretekintve születnek. Ezt fontos tudatosítani az emberekben.

8.) Jegyezd fel a hallott ötleteket

Ha egy megbeszélés során azt látják, hogy megpróbálsz minden hasznosat papírra vetni, az bizalmat kelt a partnerben is, hogy értékeled azt, amit mond.

9.) Építsd az énképet!

Az egyén magáról alkotott képe nagymértékben befolyásolja a teljesítőképességét. Éppen ezért fontos ezt építeni, hogy mindenkiből a saját legjobbját tudjuk kihozni.

Remélem sikerült néhány jó ötletet adnom ezen vezetői készség továbbfejlesztéséhez!

Kóczián Károly - NXK6QY

A bejegyzés trackback címe:

https://vezfel.blog.hu/api/trackback/id/tr772481959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása